fbpx
RECRUITING, HEADHANTING, OUTSOURCING, OUTSAFFING OF PERSONNEL, TRAINING, ADVERTISING AGENCY
Ukrainian Business Solutions Group

Outsourcing

Share:

Аутсорсинг – затребувана послуга на рынку FMCG та Фарми.

Багато компаный FMCG та фармацевтичного ринку мають потребу в послугах аутсорсингу. Часто штатних працівників не вистачає для посилення сезонних активностей, проведення короткочасних локальних акцій, орієнтованих на споживача, организації роботи на конференціях. Приймати в штат співробітників на короткий час не має особого сенсу, а відволікання існуючих штатних спеціалістів від їх повсякденних обов’язків призводить до падіння продажів.

Аутсорсинг персоналу є найкращим рішенням в такій ситуації, оскільки не вимагає зміни структури організації замовника або виділення окремих співробітників.

Коли варто замислитись про використання аутсорсингу на фармацевтичному ринку?

Варіант № 1: Бренд, що не попадає в основний портфель.

Іноді в портфелях фармацевтичних компаній існують продукти, які “не вписуються” в промоційний портфель – наприклад антибіотик для просування серед лікарів хірургічної спеціальності в компанії, яка має кардіо-неврологічну промоційну направленість. Залишити бренд напризволяще та на “розтерзання” конкурентів або передати на аутсорсинг?  В такому випадку аутсорсингова компанія може надати необхідну кількість спеціалістів для візитів до лікарів цільової аудіторії. Додаткові затрати на аутсорсинг можуть дозволити досягти бажаного результату.

Варіант № 2: Потрібні додаткові зусилля.

The company does not have OTC staff of medical representatives, but there is a need to strengthen work with pharmacy chains: conduct informational work with pharmacists, conduct a “mystery shopper” campaign, control the width and depth of the shelves in the pharmacy according to the agreements. It is not possible to do it only with the help of the KAM service or representatives of the Rx unit, since they physically do not have enough time. In such a situation, it is possible to use outsourcing seasonally, one-time, or on a project basis, having previously planned your activities and the work of an external service on outsourcing.

Option number 3: Entry into Ukraine of a foreign company with 1-2 products.

In the world there are a large number of companies producing not a large number of drugs, and whose strategy of entering the market does not allow opening representative offices in Ukraine in the very first years. Nevertheless, they want to be present on the Ukrainian market and are looking for opportunities to sell their goods here. In this situation, finding a company that includes their products in their portfolio is correct.

There are other options for outsourcing solutions for the pharmaceutical business. We will not describe them all, we find and offer solutions based on the various needs of our customers.

Download the presentation for pharmaceutical companies here.

 

 

 

Hits: 188