Site icon Ukrainian Business Solutions Group

Складаємо резюме разом

Поделиться:

Протягом останніх кількох років кожному менеджеру нашої рекрутингової агенції, яка спеціалізується на пошуку спеціалістів фармацевтичного ринку, щоденно доводиться вивчати не менше десяти резюме кандидатів на різні посади – від Медичних представників до ТОП-менеджерів. За цей час у нас накопичилась певна кількість зауважень щодо типових помилок, які робить в них переважна кількість здобувачів. Тож ми вирішили поділитися цією інформацією з тими, кому вона буде цікавою. Пропонуємо спробувати розібратися в цих помилках та у тім, як їх уникнути. А підчас цього розбору складемо план «правильного» резюме.

Резюме – це короткий опис вашого професійного шляху, мета якого звернути увагу роботодавця на вас, як на спеціаліста, який відповідає профілю вакантної позиції для запрошення на очну зустріч. Саме на ній ви матимете змогу докладно розповісти про себе й переконати роботодавця в тім, що ви є найкращим зі спеціалістів, гідних зайняти вакантну посаду. Але про це поговоримо трохи пізніше, в наступній статті.

Існує три основних типи резюме – хронологічне,  функціональне та комбіноване. Не вдаючись в детальний їх розгляд, можна сказати наступне. Перший тип – хронологічне, покликане підкреслити етапність зростання професіоналізму кандидата, його досвід, що напрацьовувався в логічній кар’єрній послідовності, і тепер дозволяє йому претендувати на дану вакантну позицію. Другий – функціональне, робить акцент на знаннях, навичках, і головне, професійних досягненнях кандидата, відсуваючи на задній план простий перелік місць роботи. Часто таке резюме готують ті, хто намагається змінити сферу діяльності (наприклад, перейти з ринку FMCG до фармацевтики) або профіль посади (маркетинг на менеджмент, чи навпаки). Зрозуміло, що третій тип – комбіноване резюме, є компіляцією двох попередніх і дозволяє не втрачаючи хронології викладання, підкреслити досягнення як на кожному місці роботи, так і загально-кар’єрні. Такий тип здається нам найбільш цікавим та безпрограшним. Тож план його написання ми й спробуємо розробити в цій статті.

Гарно написане резюме має відповідати кільком важливим ознакам – цільове, інформативне, достовірне та акуратне. До нього прийнято прикладати супровідний лист, мета якого розкрити ціль вашого звернення саме в ту компанію, куди ви хотіли б працевлаштуватись. В листі бажано коротко висвітлити, що саме дає вам підстави вважати, що ви є найкращим спеціалістом, якого варто винайняти. Проте такі листи останнім часом досить рідко додають до резюме спеціалістів початкового рівня, тому ми не будемо детально зупинятися на них.

Цільове. Тут все просто. Уявімо собі провізора, який кілька років тому закінчив Університет і після його закінчення працював якийсь час в аптеці за першим столом, потім завідуючим аптекою, і останній рік медичним представником. Кілька днів тому він разом з колегами був скорочений і сьогодні він знову шукає роботу МП. Він має вже досвід роботи на трьох різних посадах, з різними функціональними обов’язками. На чому він має робити акцент в резюме для пошуку роботи МП? Чи взагалі йому достатньо зробити хронологічне резюме? Зрозуміло, що в даному випадку резюме має бути написано з підкресленням його навичок, здобутих на аналогічній посаді, та на досвіді роботи саме в якості медичного представника. Коли б він вирішив повернутися до роботи завідуючим аптекою, резюме варто було б переробити, змістивши акценти у бік його компетенцій, властивих саме цій посаді.

Інформативне, в нашому випадку означає викладення в резюме необхідної, але достатньої для первинного оцінювання, кількості інформації про вас, якої потребує рекрутер або роботодавець для вирішення основного питання на даному етапі – чи запрошувати вас на співбесіду, чи відкласти ваше резюме в архів. Щоб зрозуміти, яка саме інформація має бути в ньому відображена, уважно вивчіть наведені у вакансії, на яку ви збираєтесь відгукнутись, вимоги до кандидатів. Складіть своє резюме так, щоб дати схвальні відповіді на всі ті вимоги, або принаймні на більшість із них. Якщо ви збираєтесь самостійно розмістити своє резюме на сайтах пошуку роботи, варто вивчити кілька об’яв про вакансії на які ви претендуєте, і в своєму документі орієнтуватися на їх вимоги. Наприклад для позиції Медичного представника такими вимогами частіше за все бувають наступні:

Акуратне оформлення. Можливо не кожен, хто читає цю статтю, вже мав змогу приймати участь у тренінгах з комунікацій які навчають правил знайомства, але напевно кожен чув приказку «зустрічають по одежці». Так от, «по одежці» зустрічають не лише людей – те саме стосується і першого враження від вашого резюме.

Акуратність – наше все. Порядок в резюме має відображати порядок у ваших думках (звісно, якщо ви претендуєте не на посаду креативного директора, або іншого творчого спеціаліста). Візуально загальний вид має справляти враження цілісного документу.

Достовірність. Треба розуміти, що достовірність любих даних, що ви надаєте, не повинна викликати будь-яких сумнівів.

Для того, щоб ви могли візуально оцінити форму резюме, яку ми щойно обговорювали, пропонуємо подивитись на неї в україномовному та російськомовному варіантах.

Сподіваємось, ця стаття стане в нагоді не тільки тим, хто вперше створює своє резюме, але й усім хто збирається шукати нову роботу та оновити існуючий документ. Звісно, запропонована нами форма резюме не є єдино можливою, а тим більше обов’язковою, але вона є досить універсальною та зручною для сприйняття і роботи з нею.

Бажаємо всім знайти роботу своєї мрії!

Views: 2

Exit mobile version